martes, 17 de octubre de 2017

5ª setmana

Dimarts 10 d'Octubre, 2017

Com fem diariament en totes les classes de Didàctica General, un alumne ha d'expossar una noticia, article, etc. que li ha semblat interesant, i el/la haja fet pensar sobre l'educació. 

Hui dia 10 d'Octubre, un company ha compartit amb nosaltres un video en el qual es jutja l'escola de hui en dia. Per a demostrar açò, el video ens posa diferents exemples on es veu l'evolució d'un teléfon i d'un vehicle de transport de fa un segle, als de hui en dia. A aquest exemples, es suma també les clases de fa un segle i les de hui en dia. En aqueste últim exemple, podem observar que res ha canviat. Gràcies a aquestes fet, es planteja una pregunta cap a l'escola: "¿Preparas a los estudiantes para el futuro o para el pasado?".
També añadix que aquest món no està per crear robots, si no gent que pense d'una manera creativa, innovadora, independent i crítica. 
Per finalitzar, es posen exemples sobre la educació en Finlandia on creen colaboració en compter de competició, i les escoles de Montessori, on no hi han solucions úniques.


Aquesta foto és un dels exemples que també anyadeix el video anterior. En general aquesta imatge il·lustra la ineficàcia del nostre sistema educatiu per avaluar els alumnes ja que tots son diferents i és injust que un test, evalue a persones completament diferents. 

Després de comentar aquest video, hem conegut una tècnica nova de treball en grup anomenada "Philips 66" que consisteix en fer grups de 6 persones, per a discutir e intrercanviar informació i arribar a una conclució. 
Seguidament, hem possat en pràctica aquesta tècnica per comentar que ha de tenir el curriculum, que haurien de aprendre els/les alumnes en l'etapa obligatoria i per altra banda, comentar el text "Saber para vivir".

QUE HAURIA DE TENIR UN CURRÍCULUM?   QUINES COSES HA D'APRENDRE UN XIQUET/A A L'ETAPA OBLIGATÒRIA?



Les diverses contestacions que varen tenir els grups són:
-Saber sumar, restar, multiplicar, llegir

Fent referència als continguts de valors:
         ·Relacionar-se amb els demés
         ·Respectar, cooperar
         ·Ser capaç de treballar en grup 


Les destreses dins dels continguts: 
         ·Desenvolupar-se
         ·Empatitzar 
         ·Tindre una opinió crítica i saber debatre 
         ·Saber expressar-se en públic 
         ·Saber solucionar conflictes dialogant i aprenent a perdonar
         ·Companyerisme i solidaritat
         ·Organització a l'hora de estudiar. Açò comporta a ensenyar les diferents tèciniques d'estudi

-Asignatures dinàmiques i pràctiques, com per exemple fer activitats i excurcions per a sentir-se més involucrats en el projecte
-Coneixer els interessos dels xiquets/es per enfocar l'ensenyança d'una manera o altra 
-Potenciar l'autonimia del xiquet/a
-Fer una assemblea a final de cada setmana, on els xiquets/es opinen els temes que han tractar i en proposen per a la següent setmana. 


En conclució, el currículum està més determinat pels llibres de text que pels professors/es i hauria de ser més integrat i no estar tan dividit per matèries.

En el currículum ha d'apareixer un QUÈ? i un COM? Qué ensenyar i com ensenyar-ho.


"SABER PARA VIVIR"

Algunes de les frases destacades són: 

-"Saber y enseñar son cosas inseparables, ser maestro o maestra cuando se tiene un gran dominio del saber, enseñar a enseñar y además si sabe enseñar-lo" (no importa saber molt, sols hi ha que saber ensenyar-ho)



-“Los hombres y las mujeres no somos ni objetos de conocimiento ni mercancías destinadas al mercado de trabajo” 



-“Educar es preparar para la libertad” (els educacors donen diverses oportunitats o visions per a que cada xiquet/a siga lliure per a formar-se de la manera que ell/a vulga)


Idees que hem tret sobre el text:



- Hi ha poca conexió en els coneixiemnt que rebem a l’escola i els coneixements de la vida.

- Les dones aprenem el nostre lloc en el món, a través dels curriculms escolars que ens exclouen.



-L’educació suposa posar en contacte en la cultura, però donant llibertat a la possibilitat de replantejar-se-la i trasformar-la  



A més, el text parla sobre les diferències entre coneixement i saber. El coneixement l’adquerim amb esforç, que busca l’objectivitat i el seu origent és traure el pensament. D’altra banda el saber, l’adquerim sense esforç i el seu origen es basa en l’experiéncia.



Amb açó hem plantejat que, a part del coneixement, és necessari el saber. Si sols tenim coneixement, d’alguna manera, allò que aprenem queda coix. El coneixement cal completar-lo en el saber per que tinga una utilitat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario