viernes, 1 de diciembre de 2017

Setmana 10


Al començament de la classe una companya va proposar ficar una cançó del grup musical ZOO anomenada “La mestra”.
Aquesta cançó es d’alguna manera reivindicativa ja que parla sobre el canvi que va sofrir  l’educació  des de la dictadura franquista fins a l’actualitat.
Escola tradicional ⟶ escola moderna
A més aquesta cançó fa una reflexió sobre la llengua, ja que narra l’historia d’una mestra de parla valenciana que va anar a un poble i va començar a parlar la seua llengua als alumnes i va ser acomiadada per eixa acció, per parlar i expressar-se amb la seua pròpia llengua.




Posteriorment el mestra va plantejar el tema de AVALUACIÓ:
  ¿Què és per a nosaltres la avaluació?
  ¿En que consisteix?
  ¿Instruments d’avaluació?
I a classe és va plantejar el següent:
AVALUACIÓN
Avaluació examen
Examen No valorar (patiment, ràbia, estrès, competència)
Examen  memorització (es dóna molta importància al número)NOTA


Amb tot açò es veu clarament la disconformitat que tenim sobre el sistema educatiu des de el punt de vista d’alumne, ja que al professor els interessa més la nota de l’examen que el que aprenem realment o que únicament s’avalua la memorització, ja que els exàmens és això, memoritzar.
Però els de la classe no estem d’acord amb açò, el que sa d’avaluar realment es l’esforç i el que aprens i no sols la nota d’un examen.
Amb tot açò es va arribar a un debat entre que si la NOTA depèn dels alumnes o del professorat, hi ha gent que va dir que la nota depèn dels propis alumnes de la manera en la qual es esforcen i l’altra par que depèn del professor ja que un mateix examen si te’l corregeix un professor pot ser un 7 i si te’l corregeix un altre un 5. Tot varia segons el professor.
En la meua opinió crec que depèn dels dos, una petita part de l’alumne, pel seu esforç i constància, però la “veu” definitiva la te el professor ja que és ell qui fica la nota.
Com a resposta de les preguntes anteriors vam arribar a les següents conclusi
👍   Avaluació: VALORAR  -----------(alumnat- procés- tasca docent

👍Instruments de avaluació: hi ha molts instruments d’avaluació com:
o   Escala d’observació
o   Llistes de control
o   Quadern 

 👍 Qualificació: NOTA

Existeix dos tipus de notes: Nota objectiva/nota subjectiva
o   La nota objectiva sols es podria ficar per exemple en matemàtiques ja que 2+2=4 i no es pot discutir.
o   La nota subjectiva és com són les notes en realitat ja que depèn de molts factors com el gustos del professorat etc...
El següent dia 30 de novembre, el mestre ens va deixar treball en grup per fer el projecte de final de l’assignatura. El treball consisteix en una PROGRAMACIÓ DIDACTICA de dues setmanes en les quals es treballa un tema en concret.

L'esquema a tractar és el següent:

El meu grup i jo treballen: “Las menines de Velázquez”


Hem decidit treballar aquest quadre perquè ens sembla un tema molt interessant ja que d’alguna manera introduïm uns dels quadres més importants del nostre país als mes petits.
Vam traure conclusions com les assignatures que podem treballar o el curs a tractar. Pensarem en treballar aquest tema en xiquets de segon de Primària (7-8anys) i les assignatures doncs les tradicionals com valencià castellà o matemàtiques i altres més divertides com plàstica en la qual els xiquets ens mostraran la seua creativitat, amés vam pensar en un activitat diferent com la creació d’un teatre petit que conta l’historia d’aquest quadre i del seu autor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario