Dimarts 7 i dijuous 9 de noviembre
La classe va
començar com sempre, el mestre va preguntar si algú tenia alguna cosa a dir o
si volia compartir un coneixement o una experiència personal amb la resta dels companys.
Una companya va
dir que ella volia compartir una actitud que veu diàriament en el seu treball,
ella es cambrera i lamentablement viu/veu diàriament la desigualtat entre homes
i dones, va explicar que quan ella carrega molt de pes (molts plats, gots etc...)
la gent li diu que és molt valenta per portar tant de pes, com si fora una cosa
inusual, o li diu que li ajude algú, però que per exemple si el seu company
porta el mateix pes no li diuen res
perquè d’alguna manera és una cosa normal.
També va afegir una actitud que molts cambres tenen, i és que quan hi ha un home i una dona asseguts en una taula i demanen una beguda refrescant (coca-cola, fanta...) i una beguda alcohòlica com pot ser la cervesa , el cambrer/a involuntàriament sense preguntar a qui perteneix la beguda li dóna el refresc a la dona i la cervesa a l’home. La veritat que aquesta aportació hem va semblar prou interessant perquè mai havia pensant en això i lamentablement si que succeeix. Açò et fa reflexionar aleshores i penses : per què tenim eixes costums? o per que associen la beguda alcohòlica a l’home?
Involuntàriament
tenim accions discriminatoris, sense cap maldat però d’alguna manera mostren la
desigualtat entre home i dona.
Quan la companya
va acabar la seua aportació vam fer grups d’unes 7-8 persones. L’objectiu del
grup era fer una ronda d’idees on cada ú aporta les seus conclusions i la
informació que havia buscat sobre Celestín Freinet (mestre i pedagog francès),
destrés de parlar totes les persones del grup l’idea era arribar a una
conclusió col·lectiva amb tota la informació que teníem, contrastant idees.
Posteriorment la conclusió a la qual havia arribat cada grup se diria a la
resta de la classe per a que totes les persones de la classe pugan pensar també
sobre eixa conclusió i aportar coses interesants.
El meu grup i jo
per fer aquesta activitat, desprès compartir els nostres coneixements en veu
alta sobre Freinet, vam utilitzar el
“drive” per a redactar un document amb totes les idees i així tindre un
document del qual poder estudiar, totes les persones vam plantejar alguna idea.
El document va
quedar així:
https://docs.google.com/document/d/1qjHmXsXu_EYOYMtRRNofTVM8IjxFi-aaKCR2Ff58r1k/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/document/d/1qjHmXsXu_EYOYMtRRNofTVM8IjxFi-aaKCR2Ff58r1k/edit?usp=sharing
La meua conclusió
sobre Freinet és que va ser un gran impulsor de l’escola moderna i va trencar
completament amb l’esquema d’escola tradicional, a més pense que gracies a ell
els xiquets són més autosuficients en l’aula, d’alguna manera depenen del
mestre o mestra però no completament. Les
classes són més dinàmiques, on els xiquets aprenen més ja que canvia
l’idea de que el mestre parla i els xiquets escolten. En conclusió pensé que
contra més dinàmiques siguen les classes els xiquets més aprenen ja que
perosnalment ells es senten útils perquè es veuen capaços de fer coses, a
l’hora que van aprenent.
Axí vos deixe un
enllaç d’un blog on vaig traure molta informació sobre Freinet, pense que està
prou bé ja que a l’acabar la classe vaig contrastar les idees exposades pels
diferents grups i professor amb aquest blog i vaig trobar molta semblança.
Posteriorment vam
tractar les TIC (Tecnologies de la informació i comunicació).
Es coneix com a les TIC; El conjunt de tecnologies que permeten l'accés, producció, tractament i
comunicació d'informació presentada en diferents codis (text, imatge, sons,...).
TIC
Actualment
l'element més representatiu de les noves tecnologies és sens dubte l'ordinador
i més específicament, Internet ja que es una manera d’aconseguir informació
ràpida i senzilla. Les noves tecnologies vaig el meu punt de vista han anat
avançant molt en els últims anys, amés també podem utilitzar-les en l’àmbit
educatiu, i en això consistia l’activitat, en relacionar les noves tecnologies
en l’educació.
El meu grup i jo
vam plantejar alguns exemples de TIC i les vam relacionar amb l’educació, vam
parlar de aplicacions com el “Drive”, que ens permet compartir un document amb
diferents persones i educar-lo tots a l’hora (aquesta aplicació és molt útil
per a fer treballs en grups) o com aquest cas dels “blogs”, una ferramenta molt
útil per a compartir les teues experiències o coneixements a la resta del món.
El professor va
dir que una vegada tinguérem una idea de les aplicacions de les TIC a l’escola
o a l’àmbit educatiu les dividirem en tres parts:
⭆ Detecció de idees prèvies
⭆ Investigació
⭆ Producció
d’informació
El meu grup i jo vam continuar amb el document
“drive” :
Detecció de idees
prèvies:
❖Canyó amb projecció
d’imatges❖Jocs: Kahoot – Socrative
❖Preguntes obertes directes
❖Música
Investigació:
❖Característiques que interessen als xiquets sobre un tema comentat a classe buscant per internet i ficar en comú uns dies després (problema: aprendre a contrastar la información.
❖Vídeos/Pel·lícules
Producció d’informació (es pot fer un projecte al final amb tota la informació)
❖Apps
→ codis QR
- → GIMP: editor de fotos
❖Blog
❖Skype - Edmodo
❖Drive
❖PPT
Ara vos contaré
una activitat que vaig fer a l’institut quan era xicoteta. A la classe
d’educació física estàvem donant el tema de l’orientació i quan vam acabar el
tema vam fer una activitat que personalment hem va semblar molt útil i prou
divertida, consistia en que la mestra ens donava un mapa i teníem que anar per
tot l’institut buscant unes pistes que et conduïen a una prova senzilla com
fer-te una foto traguet la llengua o fent el bobo , gravar-te fent un ball com
la macarena o coses així que posteriorment ensenyaries a la mestra com
a prova de que has completat l’activitat.
Bé el material que vam utilitzar per a aquesta activitat era un mapa simple de l’institut i un mòbil per grups, el mòbil servia perquè les proves que havies de fer estaven en un codi QR, aleshores quan trovabes la pista agafabes el móvil escanetxaves la pista i el móvil lleguia el contingut i a la pantalla eixia una frase que era la prova que teníem que realitzar, així fins acabar totes les proves, l’equip que acabava avanç era qui guanyava.
Bé el material que vam utilitzar per a aquesta activitat era un mapa simple de l’institut i un mòbil per grups, el mòbil servia perquè les proves que havies de fer estaven en un codi QR, aleshores quan trovabes la pista agafabes el móvil escanetxaves la pista i el móvil lleguia el contingut i a la pantalla eixia una frase que era la prova que teníem que realitzar, així fins acabar totes les proves, l’equip que acabava avanç era qui guanyava.
Amb aquesta
experiència volia demostrar que les TIC poden ser una gran eina de treball
inclús poden ser divertides, això si, sí sempre les utilitzes amb coneixement.
D’altra banda
encara que estic complement a favor de la
introducció de les TIC a l’àmbit acadèmic també pense que hem de controlar una
mica la utilització que fan els xiquets d’aquestes ja que moltes vegades podem
arribar a tindre problemes, per això es important que ensenyem als xiquets a
fer una utilització adequada de les noves tecnologies.
El següent dia de
classe, dijous 9, una companya va contar una vivència que va viure, una vegada
va veure que un pare amenaçava a un xiquet perquè eixe xiquet prèviament
‘s’havia ficat amb el seu fill a l’escola, aleshores com aquest pare amenaçava
al xiquet fora de l’escola els mestres no podíem fer res al respecte.
Ella va parlar
sobre un grup de mediació que hi havia al seu institut, va dir que a ella
aquets grup li sembla molt útil perquè el xiquets quan fan alguna cosa mal i
els castiguen al temps tornen a fer-la, però aquest grup els ajuda a
reflexionar perquè està mal la seu acció, per la qual cosa serveix de càstig i
de reflexió.
Al meu institut
també hi havia un grup com aquest i la veritat que vaig el meu punt de vista es
prou interessant perquè veus l’evolució dels xiquets i com canvia la seua manera de pensar. Normalment
a aquest grup manen a xiquets conflictius i a final de curs veus que eixe
xiquet no es ja tan conflictiu i la veritat
que moltes vegades eixos xiquets reaccionen de manera agressiva en
alguns casos perquè es el que veuen a casa o per alguna cosa semblant.
En conclusió
aquest grup canvia la manera de pensar del xiquets i els fa reflexionar per a
que siguen millor persona en el futur, d’altra banda com la persona que li
ajuda a arribar a eixes reflexions és altre alumne de l'institut major que ell pot arribar a tindre més
confiança amb ell que si fora un mestre o una persona adulta.
OBJECTIUS: els xiquets s'ajuden mutuament, els uns ajuden altres.😍
El mestre va ficar un power explicant els models d’ensenyament a traves de les TIC;
Model tradicional d’ensenyar
➤TIC ajudar en l’explicació (pissarres digitals, presentacions, vídeos) o llibres digitals.
➤Açò vol dir que el mestre dóna una classe normal però amb ajuda d’un “Prezi” o vídeos per fer la seua classe més dinàmica i per a que així els xiquets aprenguen de manera diferent.
Model tecnològic
➤Vídeo
➤La utilització de les TIC fa referència normalment a lliçons programades autocorrectives amb suport multimèdia.
Model de projectes
➤Detecció d’idees prèvies (Kahoot*)
*Kahoot; aprenentatge basat en el lloc.
➤Treball en grup, les noves tecnologies ajuden a treballar en grup (Drive, Evernote...)
- PiratPaddan; és un editor web paregut al drive que deixa que un grup de gent edite i cree textos, l'interesant d'aquets editor és que es pot veure un video de com a anat creant-se el
document, amés no cal registrar-se en cap lloc únicament et fa falta un enllaç.
document, amés no cal registrar-se en cap lloc únicament et fa falta un enllaç.
➤Activitats de producció; l’alumnat realitze
algun projecte que posteriorment pot exposar a la resta de la classe o a la
resta del món. Youtube, blog, powerpoint...
El gran avantatge
de les TIC es la gran varietat de aplicacions que trobem , amés són més
econòmiques.
➤Avaluació; les
rúbriques d’avaluació.
Rubistar; creador
de rubriques que permet avaluar als alumnes amb unes pautes explicades
prèviament.
Per finalitzar la
classe vam veure una pel·lícula/documental que tractava sobre el dol en les
escoles, com poden afrontar els xiquets xicotets una pèrdua molt gran com la
d’una mare o un pare.
Al documental
apareixia una classe normal on una xiqueta un dia va contar que el seu pare va
morir quan ella únicament tenia tres anys i que mai havia parlat d’açò per a no ser diferent a la resta dels xiquets,
quan aquesta xiqueta va contar açò tots van callar i van recordar a algú,
inclús el xiquet més mogut de la classe
es va ficar trits perquè va recordar la mort de la seua avia. Entre altres coses molt impactants i interessants.
Aquets vídeo et
fa reflexionar sobre la classe, es molt important que els xiquets mostren els
seus sentiments a la resta dels companys ja que així s’identifiquen els uns amb
els altres i crea un ambient de companyerisme i respecte.
Per finalitzar
destacaré el més interessant del vídeo vaig el meu punt de vista. El xiquets de
la classe varen mostrar el seu recolzament a un alumne perquè lis havia
semblant que el professor havia castigat a un company d’una manera que no se
mereixia, i eixa actitud hem va semblar molt valenta amés de que els xiquets
argumentaven perfectament el seu descontentament. També destacaré que la
nostra cultura és molt diferent a la oriental ja que no podem realitzar les
mateixes activitats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario