Dimarts 3 d'Octubre i dijous 5 d'Octubre
La classe del dimarts ha començat amb una experiència personal d'una companya. Ens contava que forma part d'un grup juvenil, que és monitora de xiquets i que s'havien reunit aquest cap de setmana tots els monitors. Ella es va donar conte que volia ser mestra gràcies a eixes experiències amb els xiquets.
Seguidament hem fet un recordatori del curs: 1). Què és ser un bon mestre i diferents models de bon mestre. 2). Sistema educatiu: per a què serveix?, quina estructura té?
El sistema educatiu Espanyol ha tingut diferents models d'estructura, els que comentaren en classe foren els següents:
-LLEI GENERAL D'EDUCACIÓ: (LGE) 1970
Etapes → Preescolar (0-5 anys)
→ Educación General Bàsica (EGB) (6-14 anys)
→ Batxillerat Unificat Polivalent (BUP)
Formación Professional (FPI-FPII) ↳(14-17 anys)
→ Curs d'Orientació Universitària (COU) (+17 anys)
Amb aquesta llei l'educació era obligatoria fins als 14 anys i una vegada arribaves a aquesta edat podies elegir entre continuar els estudis per a fer una carrera universitaria (BUP) o estudiar per a incloure't dins del món laboral (FP). Aquesta segona vía estava desvaloritzada encara que només un 30% de la població continuava amb els estudis universitaris, el que comporta un fracàs en l'educació.
-LLEI ORGÀNICA D'ORDENACIÓ GENERAL del SISTEMA EDUCATIU: (LOGSE) 1990
Etapes → Infantil (0-6 anys)
→ Primària (6-12 anys)
→ Educació Secuandària Obligatoria (ESO) (12-16 anys)
→ Batxillerat
Curs Formatiu Mitjà ↳ (16-18 anys)
→ Universidat
Curs Formatiu Superior ↳ (+18 anys)
🔺 Per què no ha funcionat la LOGSE?: el professorat no està bé format per a impartir classes de l'ESO, ja que aquesta etapa obligatoria imparteix una formació bàsica i no és una preparació universitària. Aleshores el professorat té una funció social, està donant classe a alumnes que no volen estudiar perque es obligatori, en canvi, en el BUP, al ser una etapa voluntària els alumnes es prenien seriosament els estudis.
-LLEI ORGÀNICA D'EDUCACIÓ: (LOE) 2006
Aquesta llei té les mateixes característiques que la llei anterior. Està dividit en les mateixes etapes. La LOE es va aprovar en 2006 i ha estat vigent fins a 2013, quan es va aprovar la LOMCE per al curs 2014-2015.
Després de parlar sobre les diferents lleis educatives, varen vore un video de cóm és l'educació en Finlandia.
Del video ens cridà l'atenció:
- l'edat amb la qual es comença a anar a l'escola
- les escoles són molt xicotetes
- nº d'hores de classe
- mita de 20 alumnes per classe
- segueixen ele mateiros patrons d'aprenentatge, com per exemple, continuen amb el mateix professor
- mateix currículum (educació comprensiva)
- alumnes maestros com a observadors de les aules per a completar la seva formació com a mestres 3-4 hores de deures a la setmana
La classe del dijous ha començat amb la participació d'una companya contant-nos l'argument de la seva pel·lícula favorita: "Capitán Fantástico". És una pel·lícula que tracta principalment sobre l'educació.
Desprès de l'aportació de la companya hem estat vegent els blogs per a obtindre una millar informació de cóm hem de fer-ho bé.
També comentavem el text de Freire. Ell és un educador de Brasil que començà donant classe a adults que no estaven alfabetitzats. Freire és important perquè planteja l'educació com una ferramenta per a canviar el món. Del seu text hem d'aprendre que hem de pensar per nosaltres mateiros per a comentar a canviar el món.
Tot I l'antiguitat del text podem dir que es sembla a la situación social actual.
Freire separa l'educació bancaria i l'educació problematitzadora. Proposa una educació on es plantegen questions i on sobretot els maestros aprenden toas el dies en l'aula.
Després de parlar sobre el texto de Freire hem comentat una altra vegada les característiques de l'educació a Finlàndia.
Tot seguit començàvem a vore un altre video sobre el sistema educatiu, questa vegada és tractava de Corea:
Del video ens cridà l'atenció:
- alumnes amb jornades de fins i tot 19 hores
- classes particulars per la nit molt cares per a que els alumnes amplien els seus coneiximents
- 3 hores de deures de matemàtiques
- desprès finalitzar les hores de classe els alumnes segueixen en el col·legi estudiant
- molta pressió per entrar en una bona universitat
- estrès i trastorns de son
- paraules d'una alumna que va al psicòleg: "aquest sistema escolar ens manipula com a titelles. Ens fan a toas igual"
- suïcidis a causa de la pressió escolar
Per grup havíem de comparar les diferents maneres d'antendre l'educació entre Finlàndia i Corea.
El que comentavem el meu grup fou:
FINLANDIA:
- Professor com a persona propera de confiança
- no hi ha apenes deures
- poques hores lectivas
- no és un sistema competitiu
- sistema sense examens
- no hi ha suïcidis estudiantils
- finalitat: formar alumnes com a persones
- tots tenen el mateix curriculum
- sistema crític-positiu on es valora l'opinió de l'alumne i el seu benestar
- 98% ensenyament púplic
COREA:
- Professor com a autoritat
- tots els dies estudien i fan deures (sistema basat en la recompensa i el càstig)
- jornada de fins i tot 19 hores
- sistema molt competitiu
- sistema basato en l'avaluació per mitjà d'examens
- 220 suïcidis causats per l'exigència acadèmica (prikària, ESO, universitat)
- finalitat: destacar entre els alteró per a obtindre un bon treball i assegurar-se un bon futur
- diferent currículum
- es segueis una metodologia de treball inalterable
- educació com a inversió
🔆 Entre tots en classe ferem un resum de quina és la finalitat de l'educació per a cada pais, les conclusiones foren:
FINLANDIA ⥤ l'educació és un DRET. Escola com a espai de vida on és important la felicitat.
COREA ⥤ educació com a MERCADERIA.
No hay comentarios:
Publicar un comentario