Al començament de
la classe una companya va proposar ficar una cançó del grup musical “ZOO”
anomenada “La mestra”.
Aquesta cançó es
d’alguna manera reivindicativa ja que parla sobre el canvi que va sofrir l’educació des de la dictadura franquista fins a l’actualitat.
A més aquesta
cançó fa una reflexió sobre la llengua, ja que narra l’historia d’una mestra de
parla valenciana que va anar a un poble i va començar a parlar la seua llengua
als alumnes i va ser acomiadada per eixa acció, per parlar i expressar-se amb
la seua pròpia llengua.
፨ ¿Què és per a nosaltres
la avaluació?
፨ ¿En que
consisteix?
፨ ¿Instruments d’avaluació?
I a classe és va
plantejar el següent:
AVALUACIÓN
Avaluació ⇒ examen
Examen ⇒ No valorar (patiment, ràbia, estrès, competència)
Examen ⇒ memorització (es dóna molta importància al número)NOTA
Amb tot açò es veu clarament la disconformitat que tenim sobre el sistema educatiu des de el punt de vista d’alumne, ja que al professor els interessa més la nota de l’examen que el que aprenem realment o que únicament s’avalua la memorització, ja que els exàmens és això, memoritzar.
Però els de la
classe no estem d’acord amb açò, el que sa d’avaluar realment es l’esforç i el
que aprens i no sols la nota d’un examen.
Amb tot açò es va
arribar a un debat entre que si la NOTA depèn dels alumnes o del professorat,
hi ha gent que va dir que la nota depèn dels propis alumnes de la manera en la
qual es esforcen i l’altra par que depèn del professor ja que un mateix examen
si te’l corregeix un professor pot ser un 7 i si te’l corregeix un altre un 5.
Tot varia segons el professor.
En la meua opinió
crec que depèn dels dos, una petita part de l’alumne, pel seu esforç i constància,
però la “veu” definitiva la te el professor ja que és ell qui fica la nota.
Com a resposta de
les preguntes anteriors vam arribar a les següents conclusi
👍 Avaluació:
VALORAR -----------(alumnat- procés-
tasca docent
👍Instruments
de avaluació: hi ha molts instruments d’avaluació com:
o
Escala d’observació
o
Llistes de control
o
Quadern
👍
Qualificació:
NOTA
→ Existeix
dos tipus de notes: Nota objectiva/nota subjectiva
o
La
nota objectiva sols es podria ficar per exemple en matemàtiques ja que 2+2=4 i
no es pot discutir.
o
La
nota subjectiva és com són les notes en realitat ja que depèn de molts factors
com el gustos del professorat etc...
El següent dia 30
de novembre, el mestre ens va deixar treball en grup per fer el projecte de
final de l’assignatura. El treball consisteix en una PROGRAMACIÓ DIDACTICA de
dues setmanes en les quals es treballa un tema en concret.
L'esquema a tractar és el següent:
L'esquema a tractar és el següent:
El meu grup i jo
treballen: “Las menines de Velázquez”
Hem decidit treballar aquest quadre perquè ens sembla un tema molt interessant ja que d’alguna manera introduïm uns dels quadres més importants del nostre país als mes petits.
Vam traure
conclusions com les assignatures que podem treballar o el curs a tractar.
Pensarem en treballar aquest tema en xiquets de segon de Primària (7-8anys) i
les assignatures doncs les tradicionals com valencià castellà o matemàtiques i
altres més divertides com plàstica en la qual els xiquets ens mostraran la seua
creativitat, amés vam pensar en un activitat diferent com la creació d’un
teatre petit que conta l’historia d’aquest quadre i del seu autor.
No hay comentarios:
Publicar un comentario