lunes, 25 de septiembre de 2017

2a Setmana

Dimarts 19 de setembre i dijous 21


El dimarts 19 de Setembre vam tractar a classe en que consistia la professió de mestre i vam arribar a la conclusió que per ser un bon mestre/a era fonamental dominar totes les tècniques precises per a que l'alumnat aprenga els coneixements necessaris i per tal d'aplicar el currículum. Després d'açò, vam separar les taules formant un cercle per tota l'aula amb la finalitat de estar tots de cara i poder debatir en perfectes condicions.


El text a debatir va ser el de "Frankestein Educador", teniem que llegir les primeres 40 pags i d'ahí extraure la nostra valoració personal i frases que ens hagueren cridat l'atenció, que no entenguerem o que ens paregueren curioses, així pues per a mi el text estava prou bé, no era molt fluit per a llegir pero es podien extraure conceptes claus prou interessants. Ací deixe algunes de les frases que a mí personalment me han paregut interessants i algunes també dels meus companys/es:

  - Es pot ser educador sense ser un Frankestein? (pàg 20)      

  - La teua vida és teua. La meua és meua. (pàg 27)

  - Educar és, doncs, introduir a un univers cultural, un univers en el que els homes han aconseguit  amansar fins a cert punt la pasió i la mort, l'angustia front a l'infinit, el terror front a les pròpies obres, la terrible necessitat, la inmensa dificultat de viure junts... (pàg 25)

  - "Efecte expectativa" (pàg 30)

La introducció feia referència a la formació del educador, i a partir d'ahí tractava de com l'educador calía que formara als xiquets proyectant-li els sabers específics. Al mateix temps, l'autor asegura que cal adaptar-nos al món que ens envolta, i, que a més cal que intervinguen en la nostra vida altres persones, com els nostres pares que al nàixer ja ens posen un nom i una identitat, ja que si no mai arribariem a ser adults. Amb la educació s'ensenya tot l'ocorregut en el món i el que caldría canviar per fer del món un lloc millor a partir de les experiències viscudes.












      El dijous 21 de setembre només començar la classe una companya va introduir el tema del "Bullying" per tractar-ho un poc amb tots i vam debatir sobre el que es considera bullying hui en dia i el que hi havia també anteriorment però que no estava tan reconegut. D'aquesta manera es va arribar a la conclusió de que sempre hi ha existit però que la gent ho savia "combatir" millor.

Hui en dia la societat és més sensible front a aquest tipus de agressió tant psicológica com inclús física i no és millor ni pitjor que abans, sino diferent. El bullying no és una moda d'ara, és una barbaritat, i com a barbaritat que és es deuria acavar en ella, pel bé de tot el món el bullying mai tindria que haver-se donat a conèixer. Per això, s'han creat campanyes on xiquets i adults de tot el món s'uneixen contra aquests tipus d'actes i així una volta més es demostra que la raça humana no és tan mala com es generalitza sempre.

Com a bona futura educadora pense que en les escoles, instituts i en qualsevol tipus de recinte d'aquest tipus els educadors deurien implicar-se més en aquest tema i parar-ho a temps, abans de que siga massa tard. Lamentablement, açò no es així moltes vegades, ja que decideixen fer com si res i deixar correr el temps pensant que són coses de xiquets, i NO el maltracte no és cosa de xiquets ni d'adults, el maltracte no té edat ni gènere, el maltracte és maltracte i es deuria fer encara més per frenar-ho d'una volta.

Ací adjunte un enllaç d'una animació sobre el bullying que em va agradar: 

Deixant de costat el debat sobre el bullying vam acavar de resumir el llibre de "Frankesteien Educador" que ja haviem tractat la classe anterior.

El llibre com he explicat abans compara el Frankestein de ficció amb el paper que té l'educador, i la idea que l'autor intenta extraure és que no es pot fer ni utilitzar a un xiquet com vuigam perque així l'únic que aconseguirem és fer d'ell una persona sense personalitat. Un bon educador ha de deixar expressar-se al xiquet i també animar-lo a que decidisca per ell mateix la majoria de les voltes, per no dir sempre, per a que així poc a poc desenvolupe la seua única personalitat, siga la que siga, perque així no tots serem iguals.

Per finalitzar la classe vam obrir un debat sobre l'objectiu que tenia l'educació i perque estava separada com està. L'objectiu principal i el més important de l'educació en la meua opinió és formar persones, aprendre a aprendre, crèixer com a persones i educar-te amb uns valors i respecte. 

Hui en dia l'educació també té fins econòmics, ara hi ha diferències entre educar-te en una escola privada i en una escola pública, ja que es suposa i així ho entenc jo que contra més diners invertisgues més intel·ligent serà el teu fill o millor educació l'impartiràn, però NO, ens formem per a educar a tots per iguals, no per la quantitat de diners que tragues de la butxaca, per a formar millors persones que aconseguisquen allò que les que han hagut anteriorment no han pogut o han fet mal, tot es fa per millorar, no per qüestions econòmiques, tot el món es mereix una bona educació i no per allò ens tenim que separar per alumnes que estudien en una privada o en una pública.


El sistema educatiu està separat en infantil, primària, secundària, batxillerat i universitat per crear una certa autonomia i així aconseguir dels alumnes el màxim, sempre ajudant també uns als altres. 

En conclusió, com podem observar l'educació és un dels temes primordials des de fa segles, perque sense educació no sóm persones, i sense ser persones no sóm res, per això vaig triar aquesta carrera, perque és tot un orgull i tota una satisfacció contribuir en la formació d'una persona per així fer del món un lloc millor on viure.



No hay comentarios:

Publicar un comentario