lunes, 9 de octubre de 2017

4ª setmana

Dimarts 3 d'Octubre i dijous 5 d'Octubre 

La classe del dimarts ha començat amb una experiència personal d'una companya. Ens contava que forma part d'un grup juvenil, que és monitora de xiquets i que s'havien reunit aquest cap de setmana tots els monitors. Ella es va donar conte que volia ser mestra gràcies a eixes experiències amb els xiquets. 

Seguidament hem fet un recordatori del curs: 1). Què és ser un bon mestre i diferents models de bon mestre. 2). Sistema educatiu: per a què serveix?, quina estructura té? 
El sistema educatiu Espanyol ha tingut diferents models d'estructura, els que comentaren en classe foren els següents: 

-LLEI GENERAL D'EDUCACIÓ: (LGE) 1970
  
Etapes → Preescolar (0-5 anys)
            
            → Educación General Bàsica (EGB) (6-14 anys) 

            → Batxillerat Unificat Polivalent (BUP)   
                 Formación Professional (FPI-FPII)      ↳(14-17 anys) 

            → Curs d'Orientació Universitària (COU) (+17 anys)  


Amb aquesta llei l'educació era obligatoria fins als 14 anys i una vegada arribaves a aquesta edat podies elegir entre continuar els estudis per a fer una carrera universitaria (BUP) o estudiar per a incloure't dins del món laboral (FP). Aquesta segona vía estava desvaloritzada encara que només un 30% de la població continuava amb els estudis universitaris, el que comporta un fracàs en l'educació.


 -LLEI ORGÀNICA D'ORDENACIÓ GENERAL del SISTEMA EDUCATIU: (LOGSE) 1990

Etapes → Infantil (0-6 anys)
   
            → Primària (6-12 anys)

            → Educació Secuandària Obligatoria (ESO) (12-16 anys) 

            → Batxillerat 
                 Curs Formatiu Mitjà  ↳ (16-18 anys)

            → Universidat 
                 Curs Formatiu Superior ↳ (+18 anys)

  🔺 Per què no ha funcionat la LOGSE?: el professorat no està bé format per a impartir classes de l'ESO, ja que aquesta etapa obligatoria imparteix una formació bàsica i no és una preparació universitària. Aleshores el professorat té una funció social, està donant classe a alumnes que no volen estudiar perque es obligatori, en canvi, en el BUP, al ser una etapa voluntària els alumnes es prenien seriosament els estudis.

-LLEI ORGÀNICA D'EDUCACIÓ: (LOE) 2006
Aquesta llei té les mateixes característiques que la llei anterior. Està dividit en les mateixes etapes. La LOE es va aprovar en 2006 i ha estat vigent fins a 2013, quan es va aprovar la LOMCE per al curs 2014-2015.


Després de parlar sobre les diferents lleis educatives, varen vore un video de cóm és l'educació en Finlandia. 


Del video ens cridà l'atenció:

  • l'edat amb la qual es comença a anar a l'escola
  • les escoles són molt xicotetes 
  • nº d'hores de classe 
  • mita de 20 alumnes per classe 
  • segueixen ele mateiros patrons d'aprenentatge, com per exemple, continuen amb el mateix professor 
  • mateix currículum (educació comprensiva) 
  • alumnes maestros com a observadors de les aules per a completar la seva formació com a mestres 3-4 hores de deures a la setmana 

La classe del dijous ha començat amb la participació d'una companya contant-nos l'argument de la seva pel·lícula favorita: "Capitán Fantástico". És una pel·lícula que tracta principalment sobre l'educació.
 


Desprès de l'aportació de la companya hem estat vegent els blogs per a obtindre una millar informació de cóm hem de fer-ho bé. 

També comentavem el text de Freire. Ell és un educador de Brasil que començà donant classe a adults que no estaven alfabetitzats. Freire és important perquè planteja l'educació com una ferramenta per a canviar el món. Del seu text hem d'aprendre que hem de pensar per nosaltres mateiros per a comentar a canviar el món. 
Tot I l'antiguitat del text podem dir que es sembla a la situación social actual. 
Freire separa l'educació bancaria i l'educació problematitzadora. Proposa una educació on es plantegen questions i on sobretot els maestros aprenden toas el dies en l'aula.






Després de parlar sobre  el texto de Freire hem comentat una altra vegada les característiques de l'educació a Finlàndia. 

Tot seguit començàvem a vore un altre video sobre el sistema educatiu, questa vegada és tractava de Corea: 


Del video ens cridà l'atenció: 
  • alumnes amb jornades de fins i tot 19 hores 
  • classes particulars per la nit molt cares per a que els alumnes amplien els seus coneiximents
  • 3 hores de deures de matemàtiques 
  • desprès finalitzar les hores de classe els alumnes segueixen en el col·legi estudiant 
  • molta pressió per entrar en una bona universitat 
  • estrès i trastorns de son 
  • paraules d'una alumna que va al psicòleg: "aquest sistema escolar ens manipula com a titelles. Ens fan a toas igual"
  • suïcidis a causa de la pressió escolar 



Per grup havíem de comparar les diferents maneres d'antendre l'educació entre Finlàndia i Corea.
El que comentavem el meu grup fou: 



FINLANDIA: 
  1. Professor com a persona propera de confiança
  2. no hi ha apenes deures
  3. poques hores lectivas 
  4. no és un sistema competitiu 
  5. sistema sense examens 
  6. no hi ha suïcidis estudiantils
  7. finalitat: formar alumnes com a persones 
  8. tots tenen el mateix curriculum 
  9. sistema crític-positiu on es valora l'opinió de l'alumne i el seu benestar 
  10. 98% ensenyament púplic 
COREA:
  1. Professor com a autoritat 
  2. tots els dies estudien i fan deures (sistema basat en la recompensa i el càstig)
  3. jornada de fins i tot 19 hores 
  4. sistema molt competitiu 
  5. sistema basato en l'avaluació per mitjà d'examens
  6. 220 suïcidis causats per l'exigència acadèmica (prikària, ESO, universitat)
  7. finalitat: destacar entre els alteró per a obtindre un bon treball i assegurar-se un bon futur
  8. diferent currículum 
  9. es segueis una metodologia de treball inalterable 
  10. educació com a inversió

🔆 Entre tots en classe ferem un resum de quina és la finalitat de l'educació per a cada pais, les conclusiones foren: 

FINLANDIA ⥤  l'educació és un DRET. Escola com a espai de vida on és important la felicitat.

COREA  educació com a MERCADERIA.









No hay comentarios:

Publicar un comentario