martes, 19 de diciembre de 2017

Setmana 12

Dies 12 i 14 de decembre 

👀 Com fem totes les setmanes, aquesta classe la començada un grup que ens ha posat un vídeo el qual està relacionat en moltes qüestions treballades a classe, aquestes són "Què és per a tu un bon mestre?" a més també té relació amb el tacte, amb  l'escola com a  espai de vida, te a vore amb que és important en els continguts en educació i en general tenir en compte als xiquets i xiquetes com a persones. 



📄 El text "Mañana examen", és un text que parla sobre l'avaluació.
Aquest fa referència en les diferents maneres o perspectives de ser un mestre, ja que parla de la pedagogia tecnològica. A més aquest text podriem dir que fa una critica per entendre la porfesió com un plantejament positivista d'entendre l'educació com una tècnica, i per tant  entendre l'evaluació d'una manera objectiva, precisa i exacta. 

Pedagogia tecnològica: és una pedagogía que parteix del conductisme com a referent psicològic. El conductisme és una teoria de l'aprenentatge. Quan aquesta teoria es traslada a la pedagogia, s'estableix com a pedagogia tecnològica. Aquesta diu: si l'aprenentatge són canvis de conducta, disenyar l'ensenyament és disenyar tots els canvis de conducta que volem obtenir en els diferents subjectes.

👉S'enten com a canvi de conducta aprendre a saber sumar, botar un obstacle...
Aleshores si l'aprenentatge és un canvi de conducta, quan ho trasladem a la pedagogia, el que es tracta és d'especificar molt les conductes que volem obtenir en els subejectes, i a partir d'ací, evaluar si s'han complit aquest canvis de conducta.

Així quan es planifica la pedagogia tecnològia, es parteix d'uns objectius generals. Aquestos objectius generals, es concreten en uns objectius específics i aquestos en objectius operatius. Aquests últims estableixen els criteris d'avaluació, és a dir la conducta concreta que indica si s'ha aconseguit l'objectiu o no.

Quin "poroblema/perverció" té la pedagogia tecnològica? Personalment, pensem que hui en dia s'està imposant molt la concepció de les competències i açò fa que cresca l'obsessió en concretar els resultats d'aprenentatge.
Tornant al text, la gent que parteix de la pedagogia tecnològica diu que hi ha que concretar les conductes d'eixida i després, l'avaluació, consistirà en comprovar si s'han complit aquestes conductes,  fent per exemple un examen.

Amb aquest mètode d'avaluació pensem que d'alguna manera sols evaluem allò observable i hi ha coses més valuoses que les minusvalorem. La qual cosa les coses que són més difícils d'observar, li llevem importància i li donem més rellevància als aspectes més observables. A més, la suma de tots els objectius operatius tenen que donar l'objectiu general i açò mai es compleix. Per tant, podem concloure que sols és avaluable allò observable. 
🔊El que ha de preocupar no és la part tècnica si no el que anem a fer a classe

Una de les frases destacades i comentades a classe és: "Solo es evaluable lo predecible"👉 avaluar mai pot ser predir els resultats d'aprenentatge perquè hi ha moltes coses positives com negatives en el procés d'ensenyament que poden ser subjecte d'avaluació.
L'autoavaluació de l'alumnat 👉 hi ha que diferenciar entre qualificació i concepte d'evaluació. Respecte a la qualificació, pensem sempre hi ha que ser conseqüent, si has demant que els alumens s'evaluen, has d'acceptar els resultats. Per altra banda, es pot realitzar una l'autoavaluació de continguts però sense que faça referència a la  nota.
Així pues el millor és fer  una avaluació sobre l'esforç ja que els alumnes veuen que poden canviar.

👌Com a conclució podem dir que els docents, són els que tenen la responsbilitat de qualificar, no els alumnes ❗❗❗



Resultado de imagen para tipos de autoevaluacion dibujo

No hay comentarios:

Publicar un comentario