jueves, 9 de noviembre de 2017

8a SETMANA

Dimarts 7 i dijuous 9 de noviembre

La classe va començar com sempre, el mestre va preguntar si algú tenia alguna cosa a dir o si volia compartir un coneixement o una experiència personal amb la resta dels companys.
Una companya va dir que ella volia compartir una actitud que veu diàriament en el seu treball, ella es cambrera i lamentablement viu/veu diàriament la desigualtat entre homes i dones, va explicar que quan ella carrega molt de pes (molts plats, gots etc...) la gent li diu que és molt valenta per portar tant de pes, com si fora una cosa inusual,  o li diu que li ajude  algú, però que per exemple si el seu company porta el mateix pes  no li diuen res perquè d’alguna manera és una cosa normal.

També va afegir una actitud que molts cambres tenen,  i és que quan hi ha un home i una dona asseguts en una taula i demanen una beguda refrescant (coca-cola, fanta...) i una beguda alcohòlica com pot ser la cervesa , el cambrer/a involuntàriament sense preguntar a qui perteneix la beguda li dóna el refresc a la dona i la cervesa a l’home. La veritat que aquesta aportació hem va semblar prou interessant perquè mai havia pensant en això i lamentablement  si que succeeix. Açò et fa reflexionar  aleshores i penses : per què tenim eixes costums? o per que associen la beguda alcohòlica a l’home?


Involuntàriament tenim accions discriminatoris, sense cap maldat però d’alguna manera mostren la desigualtat entre home i dona.
Quan la companya va acabar la seua aportació vam fer grups d’unes 7-8 persones. L’objectiu del grup era fer una ronda d’idees on cada ú aporta les seus conclusions i la informació que havia buscat sobre Celestín Freinet (mestre i pedagog francès), destrés de parlar totes les persones del grup l’idea era arribar a una conclusió col·lectiva amb tota la informació que teníem, contrastant idees. Posteriorment la conclusió a la qual havia arribat cada grup se diria a la resta de la classe per a que totes les persones de la classe pugan pensar també sobre eixa conclusió i aportar coses interesants.
El meu grup i jo per fer aquesta activitat, desprès compartir els nostres coneixements en veu alta sobre Freinet,  vam utilitzar el “drive” per a redactar un document amb totes les idees i així tindre un document del qual poder estudiar, totes les persones vam plantejar alguna idea.


El document va quedar així:
https://docs.google.com/document/d/1qjHmXsXu_EYOYMtRRNofTVM8IjxFi-aaKCR2Ff58r1k/edit?usp=sharing

La meua conclusió sobre Freinet és que va ser un gran impulsor de l’escola moderna i va trencar completament amb l’esquema d’escola tradicional, a més pense que gracies a ell els xiquets són més autosuficients en l’aula, d’alguna manera depenen del mestre o mestra però no completament. Les  classes  són més dinàmiques,  on els xiquets aprenen més ja que canvia l’idea de que el mestre parla i els xiquets escolten. En conclusió pensé que contra més dinàmiques siguen les classes els xiquets més aprenen ja que perosnalment ells es senten útils perquè es veuen capaços de fer coses, a l’hora que van aprenent.
Axí vos deixe un enllaç d’un blog on vaig traure molta informació sobre Freinet, pense que està prou bé ja que a l’acabar la classe vaig contrastar les idees exposades pels diferents grups i professor amb aquest blog i vaig trobar molta semblança. 



Posteriorment vam tractar les TIC (Tecnologies de la informació i comunicació).
Es coneix com a les TIC; El conjunt de tecnologies que permeten l'accés, producció, tractament i comunicació d'informació presentada en diferents codis (text, imatge, sons,...). 


TIC



Actualment l'element més representatiu de les noves tecnologies és sens dubte l'ordinador i més específicament, Internet ja que es una manera d’aconseguir informació ràpida i senzilla. Les noves tecnologies vaig el meu punt de vista han anat avançant molt en els últims anys, amés també podem utilitzar-les en l’àmbit educatiu, i en això consistia l’activitat, en relacionar les noves tecnologies en l’educació.

El meu grup i jo vam plantejar alguns exemples de TIC i les vam relacionar amb l’educació, vam parlar de aplicacions com el “Drive”, que ens permet compartir un document amb diferents persones i educar-lo tots a l’hora (aquesta aplicació és molt útil per a fer treballs en grups) o com aquest cas dels “blogs”, una ferramenta molt útil per a compartir les teues experiències o coneixements a la resta del món.

El professor va dir que una vegada tinguérem una idea de les aplicacions de les TIC a l’escola o a l’àmbit educatiu les dividirem en tres parts:
⭆ Detecció de idees prèvies
⭆ Investigació
Producció d’informació


El meu grup i jo vam continuar amb el document “drive” : 
Detecció de idees prèvies:
    Canyó amb projecció d’imatges
   Jocs: Kahoot – Socrative
    Preguntes obertes directes
    Música
Investigació:
     Característiques que interessen als xiquets sobre un tema comentat a classe buscant per internet i ficar en comú uns dies després (problema: aprendre a contrastar la información.
       Vídeos/Pel·lícules 
Producció d’informació (es pot fer un projecte al final amb tota la informació) 
          Apps
              → codis QR
        → GIMP: editor de fotos
    Blog
    Skype - Edmodo
    Drive
    PPT


Ara vos contaré una activitat que vaig fer a l’institut quan era xicoteta. A la classe d’educació física estàvem donant el tema de l’orientació i quan vam acabar el tema vam fer una activitat que personalment hem va semblar molt útil i prou divertida, consistia en que la mestra ens donava un mapa i teníem que anar per tot l’institut buscant unes pistes que et conduïen a una prova senzilla com fer-te una foto traguet la llengua o fent el bobo , gravar-te fent un ball com la macarena o coses així  que posteriorment ensenyaries a la mestra com a prova de que has completat l’activitat.
Bé el material que vam utilitzar per a aquesta activitat era un mapa simple de l’institut i un mòbil per grups, el mòbil servia perquè les proves que havies de fer estaven en un codi QR, aleshores quan trovabes la pista agafabes el móvil escanetxaves la pista i el móvil lleguia el contingut i a la pantalla eixia una frase que era la prova que teníem que realitzar, així fins acabar totes les proves, l’equip que acabava avanç era qui guanyava.

Amb aquesta experiència volia demostrar que les TIC poden ser una gran eina de treball inclús poden ser divertides, això si, sí sempre les utilitzes amb coneixement.


D’altra banda encara que estic complement  a favor de la introducció de les TIC a l’àmbit acadèmic també pense que hem de controlar una mica la utilització que fan els xiquets d’aquestes ja que moltes vegades podem arribar a tindre problemes, per això es important que ensenyem als xiquets a fer una utilització adequada de les noves tecnologies.


El següent dia de classe, dijous 9, una companya va contar una vivència que va viure, una vegada va veure que un pare amenaçava a un xiquet perquè eixe xiquet prèviament ‘s’havia ficat amb el seu fill a l’escola, aleshores com aquest pare amenaçava al xiquet fora de l’escola els mestres no podíem fer res al respecte.
Ella va parlar sobre un grup de mediació que hi havia al seu institut, va dir que a ella aquets grup li sembla molt útil perquè el xiquets quan fan alguna cosa mal i els castiguen al temps tornen a fer-la, però aquest grup els ajuda a reflexionar perquè està mal la seu acció, per la qual cosa serveix de càstig i de reflexió.
Al meu institut també hi havia un grup com aquest i la veritat que vaig el meu punt de vista es prou interessant perquè veus l’evolució dels  xiquets i  com canvia la seua manera de pensar. Normalment a aquest grup manen a xiquets conflictius i a final de curs veus que eixe xiquet no es ja tan conflictiu i la veritat  que moltes vegades eixos xiquets reaccionen de manera agressiva en alguns casos perquè es el que veuen a casa o per alguna cosa semblant.

En conclusió aquest grup canvia la manera de pensar del xiquets i els fa reflexionar per a que siguen millor persona en el futur, d’altra banda com la persona que li ajuda a arribar a eixes reflexions és altre alumne de l'institut major que ell  pot arribar a tindre més confiança amb ell que si fora un mestre o una persona adulta.


 OBJECTIUS: els xiquets s'ajuden mutuament, els uns ajuden altres.😍

Posteriorment vam continuar parlant de les TIC i de la seua utilització a l’aula perquè molts mestres introdueixen les noves tecnologies a les seues classes però fan un mal ús d’aquestes perquè únicament les utilitzen per fer més moderna la seua classe i no per a aprofitar-les en l’ensenyament. Amb açò vuic dir que donar la classe amb un llibre digital no canvia la manera d’ensenyament ja que es continua amb la mateixa estructura.

El mestre va ficar un power explicant els models d’ensenyament a traves de les TIC;

Model tradicional d’ensenyar
TIC ajudar en l’explicació (pissarres digitals, presentacions, vídeos) o llibres digitals. 
Açò vol dir que el mestre dóna una classe normal però amb ajuda d’un “Prezi” o vídeos per fer la seua classe més dinàmica i per a que així els xiquets aprenguen de manera diferent.
Model tecnològic
Vídeo
La utilització de les TIC fa referència normalment a lliçons programades autocorrectives amb suport multimèdia. 
Model de projectes
Detecció d’idees prèvies (Kahoot*)
            *Kahoot; aprenentatge basat en el lloc.
Treball en grup, les noves tecnologies ajuden a treballar en grup (Drive, Evernote...)




- PiratPaddan; és un editor web paregut al drive que deixa que un grup de gent edite i cree textos, l'interesant d'aquets editor és que es pot veure un video de com a anat creant-se el
document, amés no cal registrar-se en cap lloc únicament et fa falta un enllaç.
























Activitats de producció; l’alumnat realitze algun projecte que posteriorment pot exposar a la resta de la classe o a la resta del món. Youtube, blog, powerpoint...


El gran avantatge de les TIC es la gran varietat de aplicacions que trobem , amés són més econòmiques.
Avaluació; les rúbriques d’avaluació.
Rubistar; creador de rubriques que permet avaluar als alumnes amb unes pautes explicades prèviament. 
Per finalitzar la classe vam veure una pel·lícula/documental que tractava sobre el dol en les escoles, com poden afrontar els xiquets xicotets una pèrdua molt gran com la d’una mare o un pare.
Al documental apareixia una classe normal on una xiqueta un dia va contar que el seu pare va morir quan ella únicament tenia tres anys i que mai havia parlat d’açò per  a no ser diferent a la resta dels xiquets, quan aquesta xiqueta va contar açò tots van callar i van recordar a algú, inclús el xiquet més  mogut de la classe es va ficar trits perquè va recordar la mort de la seua avia. Entre altres coses molt impactants i interessants.
Aquets vídeo et fa reflexionar sobre la classe, es molt important que els xiquets mostren els seus sentiments a la resta dels companys ja que així s’identifiquen els uns amb els altres i crea un ambient de companyerisme i respecte. 
Per finalitzar destacaré el més interessant del vídeo vaig el meu punt de vista. El xiquets de la classe varen mostrar el seu recolzament a un alumne perquè lis havia semblant que el professor havia castigat a un company d’una manera que no se mereixia, i eixa actitud hem va semblar molt valenta amés de que els xiquets argumentaven perfectament el seu descontentament. També destacaré que   la nostra cultura és molt diferent a la oriental ja que no podem realitzar les mateixes activitats.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario